پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 227471
پنج کشوري که احتمال دارد توافق نفتي اوپک را نابود کنند
تاریخ انتشار : 1395/10/15 07:32:01
نمایش : 965
ليبي، عراق، روسيه، ايران و نيجريه کشورهايي هستند که در آينده با توجه به تحولات سياسي و منطقه‌اي احتمال دارد توافق کاهش توليدات نفتي اوپک را نابود کنند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از سناباد نيوز، در پي توافق اخير اوپک براي کاهش سطح توليد نفت توسط کشورهاي عضو و غير عضو سازمان اوپک، قيمت نفت به قيمت سال 2014 نزديک شد. اما عربستان سعودي و روسيه در ميان ديگر توليد کنندگان اکنون در مرکز توجه قرار دارند، زيرا تمام کشورها منتظر هستند که ببينند آيا اين دو کشور به توافق پايبند مي مانند يا خير؟

 

روزنامه هندي اکونوميک تايمز اما پنج کشوري که مي توانند توافق اوپک را نابود کنند نام برده است.

ليبي، عراق، روسيه، ايران و نيجريه کشورهايي هستند که در آينده با توجه به تحولات سياسي و منطقه‌اي احتمال دارد توافق کاهش توليدات نفتي اوپک را نابود کنند.

 

ليبي

بالا رفتن توليدات نفتي ليبي مي تواند تاثير مستقيمي بر طرح کاهش توليدات نفتي اوپک داشته باشد. با بالا رفتن سطح توليد ليبي، 270 هزار بشکه نفت در روز به بازار وارد مي شود. اگر صلح در ليبي شکل گيرد، چنين سناريويي بسيار محتمل خواهد بود.

 

عراق

عراق تلاش بسياري کرد که در طرح کاهش يا فريز نفتي اوپک نباشد و بارها اعلام داشت به پول نفت براي مبارزه با داعش نياز دارد. اما بالاخره بعد از پذيرش طرح اوپک، احتمال بالايي مي رود که تقلب از سوي عراق در اين توافق روي دارد. سطح توليد عراق در سال گذشته به طور چشمگير و هشدار دهنده اي رشد داشت.

 

ايران

ايران در توافق اوپک هست اما تنها پذيرفته که سطح توليدات نفتي اش را در 3.8 ميليون بشکه در روز باقي نگه دارد. ايران همچنين در حال بستن قرارداد با غول هاي نفتي است تا توليداتش را بالا ببرد. با برداشته شدن تدريجي تحريم ها ايران به دنبال بدست آوردن سهم جهاني خود از بازار نفت است و سخت مي شود جلوي اين رويداد را گرفت.

 

روسيه

با انتخاب رکس تيلرسون به عنوان وزير خارجه و روي کار آمدن دونالد ترامپ  به عنوان رئيس جمهور آمريکا و در نتيجه رفع تحريم هاي مسکو، احتمال افزايش توليد بسيار گسترده نفت روسيه مي رود.

 

 نيجريه

نيجريه در حال حاضر مشغول مبارزه با شبه نظاميان بوکوحرام است و تلاش مي کند از طريق راه حل سياسي به صلح با شورشيان دست يابد. نيجريه در توافق اوپک نيست. توليد فعلي اين کشور 1.6 ميليون بشکه در روز است و رئيس جمهور نيجريه وعده داده است که توليد نفتي کشورش را به 2.2 ميليون بشکه در روز افزايش دهد؛ امري که مورد استقبال ديگر توليد کنندگان اوپک قرار نخواهد گرفت.

 

انتهاي پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html